Przedsiębiorstwa w dzisiejszych czasach funkcjonują na wysoce konkurencyjnych i dynamicznie zmieniających się rynkach. Mnogość firm i ofert w poszczególnych branżach powoduje, iż pozyskanie nowych klientów jest bardzo trudne i do tego kosztowne. Źródłem przewagi konkurencyjnej stała się dla przedsiębiorstw umiejętność utrzymywania swoich stałych klientów. Kluczowym czynnikiem sukcesu jest więc wiedza na temat klientów, ich upodobań i zachowań. Przedsiębiorstwa zmuszone zostały do przestawienia się z masowego marketingu na rzecz budowania relacji z każdym klientem z osobna. Dlatego systemy CRM nabrały w ostatnich latach tak wielkiego znaczenia.
Celem pracy jest określenie czynników mających decydujący wpływ na rozwój rynków systemów CRM na przestrzeni ostatnich lat. W związku z tym poddaję weryfikacji następującą hipotezę:
Etap stagnacji w strukturze dynamiki rozwoju rynków systemów CRM, który nastąpił po pierwszych entuzjastycznych ich wdrożeniach, był nieunikniony. W celu weryfikacji powyższej tezy, postaram się dokonać identyfikacji głównych czynników, które ten rozwój determinowały, zarówno na świecie jak i na rynku polskim.
Panie Pawle, dziękuje za wspaniałą prace. Naprowadziła mnie ona na lepszy "tor myśleniowy"! dziękuje
skomentowano: 2009-02-10 19:25:24 przez: Diana
Ja dopiero się zapoznam, ale już teraz dziękuję za zamieszczenie jej tutaj (przyda się do egzaminu). ;-)
skomentowano: 2009-03-22 23:33:53 przez: Marek
Copyright © 2008-2010 EPrace oraz autorzy prac.